tisdag 3 augusti 2010

Väntan


Ja, hörrni, ärade läsare. Önskar att jag hade mera omvälvande att berätta, men icke. Här är det fortfarande lugnt. Jag har dock varit till bm idag och det var ändå hyfsat positiva nyheter. Hon gjorde en hinnsvepning som kändes, kan jag säga! Trots att jag haft oregelbunda, fjesiga och korta förvärkar var jag öppen nästan tre cm när hon började och hon "svepte" upp mig till 4 cm. Allt var mjukt och moget, men bebisens huvud stod bara precis i bäckeningången. Hon trodde att det skulle gå FORT när det väl sätter igång. Vi har ju en timmes resväg till förlossningen och förra gången gick det ju rejält fort också. Hon bjöd också på en gissning av vad det är för en filur som bor därinne: en skallig , lång pojke, drygt 4 kilo! Spännande att se hur rätt eller fel hon har!

Många sköna stunder idag:

*Jag har fått krama om Malin, mitt söta syskonbarn som bor i Göteborg till vardags. Kul att få se henne, trots att det var alldeles för kort stund.

*Rebecca kom in och gav en stärkande kram.

*Karin gav oss dagens gapflabb med de här bilderna:
http://tjofftjoff.blogg.se/2010/august/en-himla-tur.html

*Farmor och farfar kom och bjöd på fika och trevligt sällskap.

*Fjällmor skickar värmande och glada sms.

*Barnens lekar kan få vem som helst att le. Tar det här exemplet från igår:
Allis och Isak leker.
A: då var du som doktor och jag var som sjuk.
I: Okej! "Åh, en patient! Välkommen damen."
A: "Tusen tack!"
I: "Gapa stort! Nämen! Du har ju en jättestor morot i halsen!"
A: "Nämen, så förfärligt!"
I: "Du får kräkas här."
A: "Uäääähhhhhhh!"
I: "Gapa stort igen! Nu är du frisk." Nu var du som veterinär och jag var som en hund som hade fått ett galen köttbulle i i halsen...
Hoppas att nästa inlägg startar med en bild på den nya familjemedlemmen!



1 kommentar:

Fjällmor sa...

Skratt!

Kärlek!!!

Viskar till h*n därinne att vi längtar och lockar med fjällpussar...

Tror du det funkar?

;-)