måndag 2 februari 2009

Alvas skola brinner!

Från vårat vardagsrumsfönster ser jag branden i Alvas skola. Det är overkligt, obehagligt och ledsamt. Enligt PT har räddningstjänsten larmats av en privatperson, ungefär 21.15. Branden har tydligen startat i några soptunnor. Någon eller några människor har med största sannolikhet ansvar för det här. Jag tänker på dem och undrar hur i hela friden de mår nu?! Jag tänker på alla dem som har skolan som sin arbetsplats, både vuxna och barn. Jag tänker på vår vän J. som just nu bekämpar branden, och jag tänker på hans fru och min vän, som förmodligen oroar sig sjuk.

Mest tänker jag såklart på Alva och hur jag ska berätta för henne att hon inte har någon skola längre. Usch, vad hon kommer att bli ledsen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänker på er!

Massor!

Hur har det gått för Alva..?

Stor varm kram
/C