lördag 28 februari 2009

Vackert väder

Att det är bästa årstiden vi väntar på nu! Takdropp och en himmel så vackert blå att man tappar andan, korvgrillning och pulkåkning. Nu väntar sportlov (även om vi lärare jobbar mån-tis, grrr) och jag ska verkligen försöka vara ute så mycket det bara går.

Igår var vi ute med mormor och tittade på snöskulpturerna i Lomtjärnsparken. Det var jätteroligt att klättra omkring och leka tittut. Finast var förstås bläckfisken - eller hur Amanda ;)

Veckan i övrigt har varit jobbig, om jag ska vara ärlig. Mina högar på jobbet bara växer eftersom Allis kräktes en gång till och vi blev hemma hela veckan. Nu vill det verkligen till att vi får vara friska, annars måste jag nog åka iväg och jobba en hel helg.

Men vilka ljuvliga barn vi har! Jag har verkligen varit imponerad över deras lugn nu när de haft sitt livs första magsjuka. Hur coola som helst. De har också månat mycket om varandra och klappat om och erbjudit vatten. Nu efteråt leker de mycket att de är sjuka. Den ene står över en hink medan den andra håller på pannan och säger tröstens ord. Isak är så söt när han säger: "De äl ingen fala, Allis. Nu blil det snalt bättle!"

Idag är Peter i Kanis och tar skidbilder. I kväll ska vi gå till grannarna A och J på lite trevlig samvaro över en tallrik soppa. Sedan blir det pub på Röda Rummet - kul!

PS! Alva ringde precis från Kalix där hon är på handbollscup. De hade vunnit första matchen över Hornskroken och hon var så nöjd. DS.

Inga kommentarer: