torsdag 12 november 2009

Inte vilket jobb som helst...

...utan världens bästa har jag! I veckan har jag haft flera sådana där lektioner när jag tänker: JA, JUST DET! Det var ju DÄRFÖR jag blev lärare! Hjärtat svämmar över:

När man ser elever övervinna sig själva i det komplexa muntliga, nationella provet.
När de andra med respektfulla nickar och vänliga blickar stöttar den talare som tycker att det här är extra svårt.
När samtalen efteråt blir fyllda av ny respekt för varandra.

När en klass lyckas lämna gammalt groll bakom sig och ta nya friska tag.
När en annan klass med liv och lust ger sig in ett tidningsprojekt och sprutar ur sig kreativa förslag, av skiftande karaktär... ;)
När kollegorna har tänt ljusen i personalrummet och vi för djuplodande samtal, varvat med det mest vansinnigt ytliga.

En härlig vecka ska i morgon avlutas med After Work med någon slags sångtävling som vi givetvis kommer att dominera totalt. Fredag den 13:e? Javisst. Men vem bryr sig?? ;)

1 kommentar:

Fjällmor sa...

Vilken lycka att få ha dig som lärare!

Jag vill också..