måndag 31 maj 2010

80 %...

...av graviditeten är nu avklarad. Det är mycket livligt i magen! En blivande Messi möjligen? Jag och bejbis får MVG vid varje besök hos barnmorskan så det enda smolket i glädjebägaren är dessa krånglande fogar.

I veckan hade vi vårfest med Alvas klass. Mycket trevligt att träffa alla engagerade och glada föräldrar. Det finns många åsikter i föräldragruppen så vi bestämde att starta upp höstterminen med ett föräldracafé för att lufta våra tankar.

Isak har varit till barnmottagningen i Piteå för utredning av sin eventuella förkylningsastma. Läkaren konstaterade att han inget kunde konstatera.... Vi får helt enkelt invänta nästa förkylning och se hur saker och ting utvecklar sig.

Styrelsemöte med revyn också avklarat. Vi summerade ett bra revyår och planerade inför årsmötet. Många tyckte att jag hade SÅ STOOOOR mage. "Men GU´! Har du TVÅ MÅNADER kvar?!!!" Kände faktiskt för att proppa på dem. Tur att de egentligen är snälla och omtänksamma människor :-)

I helgen har vi varit i stugan, eller rättare än sagt, utgått från stugan. Lördagen tillbringade vi i Luleå med some serious shopping. Jag och Alva fikade med familjen Molin och handlade sedan kläder för kung och fosterland, medan Peter, Allis och Isak var på Leos Lekland - alla nöjda och glada. Utom möjligen Peter som nog hade behövt hörselkåpor ;) Efter shoppingen hade jag grymt ont i fogarna trots att vi bara varit på tre affärer, mycket nära varandra. På lördag kväll kom våra vänner I och J förbi och tittade på älven och sedan var det Mello. Rätt låt vann men min personliga favorit var Me and my guitar.

Söndag morgon blev jag uppvaktad med skönsång, Singoallakaka, teckningar och Camilla Läckbergs senaste. Jag är rik! Efter lång mysfrunch åkte vi och hälsade på våra mammor. Eftermiddagen och kvällen i stugan var ljuvliga och vi ville inte hem när det var dags. Så fort skolorna slutar flyttar vi ut!

Inga kommentarer: