söndag 23 maj 2010

Mycket vatten har passerat...



... under soldäcket i helgen! Vårfloden i Piteälven har varit mäktig att skåda i år!

Jag klarade veckan med hedern och fogarna hyfsat i behåll! Peter kom hem tidigare än väntat på fredag eftermiddag, så vi var på plats i stugan innan middag - skönt! Mysig kväll efter en veckas längt!

På lördag fm var det så seriepremiärmatch för Alva. Motstånd: Alvik, som förra säsongen var ett jämnbördigt lag. ÄIF vann nu med 8-0! Mycket roligt. Laget spelar ju dessutom mot tjejer som är ett år äldre. Alva hade inte så mycket att göra i målet, men de insatser hon gjorde var fin-fina.

Efter matchen for Alva till Jonas och jag och mamma åkte till stugan. Peter och mamma pysslade på med allehanda vårbruk, medan jag mest satt och var arbetsledare. Mamma sov i lillstugan.

Söndagen hade jag sjukt ont. Kul att Krille och senare Mats med kompis kom och hälsade på, så jag fick mig ett gott skatt och lite avledning. Sammantaget en mycket fin helg.

Helgens Allis- och Isakcitat: de ligger och snackar lite på morgonen. Jag och Peter låg och slumrade när Allis plötsligt ropar: " Pappa! Finns det vita hjärnor?" "Öhhh... jag vet inte" "Isak, pappa vet inte!" Snacka om snillen spekulerar! Färgen på hjärnor är kanske inte det samtalsämne man förväntar sig av en 3- och en 4-åring :-)

1 kommentar:

Fjällmor sa...

Underbart!

Ungefär som när lillprinsen instruerar lilltösen om var i solsystemet olika himlakroppar verkligen finns och till slut börjar lägga ut bollar och större stenar i trädgården för att illustrera...

Behöver jag säga att Jupiters månar satt som en smäck..?

;-)