söndag 13 september 2009

Revygalenskaper

Vilken härlig lördag! På förmiddagen var jag, Allis och Isak till den nya superfina lekparken vid Lomtjärn. Mamma kom och höll oss sällskap tills det var dags att gå hem och äta lunch.

Klockan ett träffades vi så i Lillkorsträsk för revyupptakt. Solen sken och sjön låg spegelblank. Vi började med att grilla korv medan Erik informerade om styrelsens arbete hittills. Sedan var vi lite produktiva en stund och spånade på ideér till sketcher. Tydligt är att kommunen bidragit med ovanligt mycket stoff under det gångna året!

Sen hade Bitte hittat på några lekar... Vi hade mycket roligt särskilt när Eva skulle gestalta en krabba och Andreas en mus och vi övriga visste exakt vad de var, men gissade på allt annat. Kvällens replik måste vara Eriks: "NU VET JAG! DU ÄR EN REUMATIKER!" till Evas krabba.

Men nog märks det att vissa revyrävar börjar vara gamla... Klockan 22.30 var det bara jag, Bitte och Andreas kvar! Vi lyckades dock ha jätteroligt med en sax, ett par extra glasögon, lite chokladkaka och en kamera... Jag skrattade så jag grät!

3 kommentarer:

Handplockat sa...

suck var det min kamera ?

whatever

vem tog hem den????

Lua sa...

Klart det var din kamera... Andreas tog reda på den, så den är i tryggt förvar!

Kram!

Handplockat sa...

fy farao vilka underbara bilder...
jag gogarvade ljudligt på mitt kontor denna morgon ni förgyllde verkligen dagen Pöss