tisdag 6 juli 2010

Ljuvliga sommar


Att jag mår väl av sommaren! Jag älskar sommaren: solen, värmen, glittret, dofterna, lugnet, korsorden och den sinnesstämning som den försätter människor i.
Idag har det vait den optimala sommardagen! Jag hade sovmorgonen och sov till halv 11. Sedan åt vi långfrunch på altanen, Peter åkte iväg till Älvsbyn för att klippa gräs och handla. Jag och småtassarna har bara myst, med böcker, saft- och bullepicknick, glada lekar och djupa funderingar. Båttrafiken på älven har varit ganska stor och skänkt lagom action ;)
Till middag värmde vi rester och till mig blev det pasta med rökt lax, räkor, färsk spenat och riven parmesan - hur gott som helst!
Bejbis mår väl och visar inga tecken på att vilja komma ut. I går var vi till BM som konstaterade att allt var bra och idag har Peter hämtat diverse bejbisgrejor så i morgon ska BB-väskan packas och vagnen bäddas. Kul!

2 kommentarer:

Karin sa...

Åh vad härligt :) underbart med sommar! Hoppas bejbis vill komma ut snart :D Kram!

Fjällmor sa...

Vilket strålande inlägg!

På alla vis!

Stor längtanskram, min vän