söndag 7 februari 2010

Ljuset!







Med ljuset och solen återkommer livsandarna! I helgen har vi fått en försmak av det som komma skall - vårvintern. Den femte årstiden som innebär takdropp, värmande sol, varm choklad och grillad korv, snögubbar och glada vänner som kryper ut ur sina iden. Jag har idag bestämt att "vårvinter" är svenskans vackraste ord.
Men än är det några veckor kvar tills det är på riktigt. Idag var vi ute och sparkade en sväng med mamma och Peter kastade iväg Allis ut i nysnön och kolla hur djupt hon kom! Man undrar ju var all snö ska ta vägen...
Det slog mig också nu att jag inte skrivit något alls om graviditeten här i bloggen. I morgon börjar vi vecka 17! Vad fort det går! Jag försöker njuta i fulla drag, eftersom det här blir sista gången. Hittills mår jag bara bra och hoppas att det fortsätter så hela vägen.
Några kramar:
*Kram till A som genomgått en svår operation. Jag tänker på dig, typ hela tiden.
*Kram till Mari som gjort sin första vecka på djurkliniken i Gammelstan. You go girl!
*Kram till Peter som är sjuk!
*Kram till eleven som sagt till min rektor att jag var den "bästa svenskläraren ever". Perfekt inför stundande lönesamtal :)



1 kommentar:

Fjällmor sa...

oh!

Sådär djupt slängde barna varandra här med. Jösses så skoj vi hade när alla bara försvann till lilltösens fövånade illtjut

Krama varandra från mig!