fredag 17 oktober 2008


Att jag tycker om mina lediga fredagar! Mjukiskläder hela förmiddagen, långfrukost med tidningen medan barnen morgonleker, tid att läsa böcker med dem (favorit: Petter och hans fyra getter. ALLTID.) Just nu sover Isak medan Allis ligger i sängen och babblar. Hon sover inte middag ofta nu för tiden men vilar i alla fall en stund.


Allis och Isak har börjat leka mer med varandra. De senaste dagarna har Allis varit farmors katt Cesar och Isak har varit farbror Davids katt Zipp. De kryper omkring på golvet, jamar och vill bli kliade. Emellanåt träffas katterna och kramar och klappar på varandra. Isak säger "Majjo" istället för Mjau och det är så gulligt så att klockorna stannar. Allis som annars är snabb med att rätta honom, verkar inte bry sig. Andra typiska Isak-ord just nu: kaffsi=kaffe, Luuuudeben=Ludenben, hambulla=hamburgare och stöble=stövel.
För övrigt har jag världens bästa jobb. Förra veckan, innan "mina" ettor gick ut på praktik hade vi frågesport om språkriktighet och åt lite choklad. Sen tände jag ljus och läste en "novell" som jag skrivit åt klassen. Det var väldigt lyckat, tycker jag. Hoppas att de tycker samma.
Det måste nog till lite extraordinära åtgärder med mina sista 4 kilon! De sitter envist fast kan jag tycka. De senaste 4 veckorna har vågen stått BLICK stilla och inte har det hänt mycket med måttbandet heller. Jag klurar på en tidig morgonpromenad och frukost på bussen... Få se om jag får till det.
Nu kommer snart Alva från skolan och då ska vi åka och hälsa på mamma.

Inga kommentarer: