måndag 3 november 2008

4 * gott att leva.

1. En rolig dag på jobbet med glada, engagerade och flitiga elever. Det går inte en dag på jobbet utan att jag får skratta rejält och alltsom oftast får jag också känna mig behövd och viktig för andra människor. Det är härligt!

2. Också hemma är det harmoniskt nu. En solskenshistoria:
Isak kommer in i barnens rum där Allis grejar på.
-Heeeej Alli! Va jööööl du?
- Hej söta lillebror! Jag lagar frukost. Är du hungrig?
- Isa äl lättehunnlig.
- Jag gör pizza till dig.
- Taaatt! Ja älska dig, Alli!
- Jag älskar dig, Isak!
Sen åt de osynlig pizza och lekte med bilar en lång stund.

3. Middagsmaten! Ostbrödet i Skaldemans "GI-noll" som pizzabotten, fylld med kolhydratsnål tomatsås, salami, oliver, färsk basilika och rikligt med riven ost. Slurp vad gott det var! Barnen fick skinka och ananas på sina och det var en försvinnande åtgång.

4. Vänner. Som stöttar och skojar, lyssnar och skickar omtanke. TACK!

Inga kommentarer: