söndag 16 november 2008

Uppdatering, bara

Gullungarna smaskar lchf-ugnspannkaka med lingon och grädde - mycket populärt!

På fredagen var mormor här nästan hela dagen. Medan Isak sov och Allis vilade hade jag utvecklingssamtal på Alvas skola. Läraren hade så mycket gott att säga att jag blev lite blöt i ögonen vid ett par tillfällen. Oj, vad upplyftande det är med människor som fokuserar på det positiva!

Handbollscup i Norrfjärden i går. Jag och Allis åkte iväg dit, Isak for till farmor medan farfar och Peter jobbade med köket. Allis har ju visat tendenser till att bli åksjuk och har också kräkts i bilen vid ett tillfälle. När vi hade några hundra meter kvar till sporthallen sa hon att hon hade ont i magen, men jag chansade på att vi skulle hinna fram. Det var dumt. ;) Att det ryms så mycket kräk i en så liten person... Men sen hade vi en jättemysig dag! Alva gjorde en kanoninsats och båda älvsbylagen vann sina respektive grupper. Kul!

I köket är nu samtliga bänkskivor på plats, bänkskåpen flyttad och diverse småfix fixat. Vi närmar oss inflyttningsfesten!

För övrigt så är jag så glad för min vän AÖ som är kär och galen! Vad var det jag sa! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såg gottigt ut! Recept kanske?

Anonym sa...

men oooh, tänk å få äta fläskpannkaka igen!

recept hitåt..?

Puss!
/Fjällmor