onsdag 18 augusti 2010

En vecka!


Det här fotot är plötsligt en vecka gammalt! Som sagt: hur konstigt beter sig inte tiden? Förra veckan är förmodligen mitt livs längsta, medan den senaste gått i absolut raketfart!

Lillebror firade med att klämma sin första 6-timmarsnatt utan mat. Han åt klockan 22, somnade 23 och vaknade sedan klockan 5, absolut VRÅLHUNGRIG!! Efter nästan 170 ml ersättning somnade han om 5.30 och sov till 9.30. Vilken natt! Jag tackar ersättningen, magläget och larmet för det.

Igår kväll hade jag en svacka som hette duga, dock. Jag var trött som en gnu, efter den tidiga morgonen med läkarbesök, (Vilket lillebror passerade med OK-stämpeln som en smäck därbak) en lång dag med förkylda barn och make, plötsligt uppsvullna bröst och många funderationer vad jag skulle göra av det samt eget halsont. Men efter den här natten är det helt andra känslor som värmer.

Just nu sitter jag och lyssnar på Peter och Lillebror som snusar och sover, tittar på Allis och Isak som leker med lego, känner doften av höst i luften, smakar på min starka kopp kaffe med gräddskvätt och känner mig sprängfärdig av lycka.

1 kommentar:

Fjällmor sa...

Stor, större,största kramen ever!

Tänk om jag kunde sitta där och dricka kaffe med dig...