onsdag 22 december 2010

Julefrid

Julefrid är nog ett av de vackraste ordet i det svenska språket. Tyvärr innebär dagens sätt att fira jul att julefriden kan vara svår att hitta. "Tiden fram till jul är kvinnornas Vasalopp" har jag läst någonstans och för många är det nog så. Det ska vara perfekt in i minsta detalj, Ernst ska inspirera inredningen med granris och äpplen, medan Leila ska synas i dessertbuffén på julbordet. I år har jag verkligen försökt låta julefriden råda, istället för julstressen. För nog är det väl för traditionen, glädjen, familjesammanhållningen och det glada avbrottet i mörka midvintern vi firar jul - inte för att konsumera och stressa? Så med några bilder önskar jag er alla en glad jul, med frid och ro. Ta hand om varandra.


Stig resonerar med Spöket Laban och står redan i krypställning. Våran lilla bebis!


Vi är jättemalliga över vårt pepparkakshus, trots att det är halvfabrikat ;) För första gången har jag också lyckats limma ihop det utan att bränna mig - bara en sån sak!


Isak beundrar julgranen som han tycker är "den vackraste granen nånsin"!


Sockerbagarna fixar Dumlekola till...


...smaskig Rocky Road.

1 kommentar:

Fjällmor sa...

du är så klok

ni är i mina tankar!

Det får mig att minnas mitt gamla inlägg

http://web.me.com/fjallmor/Webbplats/Blogg/Poster/2009/12/20_En_jul_fo%CC%88r_alla....html

Varmaste kramen