tisdag 22 februari 2011

Att trolla med knäna

Visst är det ett roligt uttryck! Var kommer det ifrån måntro? Någon som vet?

Idag jobbar Peter till missinassen och jag har trollat med knäna och är nöjd med dagen. Stig har varit jättesjuk men han har ätit och sovit ungefär som vanligt ändå. Tack Alvedon! Allis och Isak har varit rastlösa men fantastiska på att hitta på lekar.

Vad heter den här leken, månne? :)

I den blivande barnkammaren är tapeterna nästan färdigrivna. Tack Barnkanalen och BabyBjörn!

När det var dags att laga middag var Stig inte sitt vanliga soliga jag, om man uttrycker sig milt. Tack ABBA för fiskbullar i hummersås! Och läggningen ska ju numera, andra kvällen idag, ske alla tre samtidigt i samma rum... 19.05 sov hela högen. Tack Barnaboken!

Nu ser jag fram emot disken. Tack Storytel, för det!

Sedan ska jag ta på mina rosaprickiga fina pyjamasbrallor (tack, Kicki!) och krypa upp i soffan, tillsammans med House. Och i natt ska jag drömma om takdropp och nollgradigt. Så det så!

1 kommentar:

Lua sa...

GAH! Inget House, utan sport! Pöh!