tisdag 22 februari 2011

Fånga dagen

Vissa dagar är svårare än andra att tycka om.

-32.
Stig har hög feber.
Måste till apoteket.
Tapetlagrena bråkar.
Bad hairday.
Studielån ska betalas.
Finne i näsan.

Ja, ni fattar. Men så hör jag pappas röst och gapflabb inom mig och inser

att det är soligt och gnistrande vackert

att Stig är sitta-i-famnen-mysig

att Alvedon finns på ICA

att jag kan lyssna på ljudbok medan jag funderar på hur rummet såg ut i de där brunorangeblommiga tapeterna och vem som bodde där då

att mössa är skönt

att jag är lärare

och att min vän A och hennes man J hade varit ruskigt glada om J hade en finne i näsan

9 kommentarer:

Jenny sa...

Tack Lua :) !

Lua sa...

Vassegod, söta du! Tänk att vi kanske får ses i sommar <3

Karin sa...

Så jäkla bra :) man ska tänka positivt :D

Fjällmor sa...

Heja dig!

Visst är livet rätt fint..?

Lua sa...

Jo, positivt is da shit ;) Och det är ju särskilt viktigt när det går lite tungt. För livet är ju fint, såklart!

Lua sa...

PS! Karin; jag fick hjärtat på bilden av din söta mamma när jag fyllde år. DS!

Katarina G sa...

Då jag läser om din pappas gapflabb så kan även jag höra det som om det vore igår. Härliga minnen. Krya på er och ge inte upp matchen mot tapeterna.

Anna Söyseth sa...

Du är så GO, fina Lua. Tack för att du delar med dig av din fina blogg.

KRAM!

Lua sa...

Katarina: vi har många härliga minnen tillsammans. Inte minst av våra goa pappor, som båda gick bort alltför tidigt.

Anna: jag blir då alldeles glad! Varm kram tillbaka!