fredag 25 februari 2011

Stig kan!

Så där ja. Nu kan han ställa sig upp. 6,5 månader gammal - är inte det tidigt? Tyvärr så har han ingen aning om hur han ska komma sig ner igen, så det blir en del ynkliga ljud som bön om hjälp :)

Idag har jag, Peter och kollegan Ch varit på afterwork på Cafe Storgatan. Å, vad trevligt det var! Tack mamma och farmor som fixade skötningen av alla barnen!

Vad vi har skrattat åt den här bilden där Stig är helt olik sig och dessutom råkar göra tummenupp. Kanske är det för att farmor och mormor är så snälla? Eller för att man numera är stora karln och kan undersöka plastskåpet helt fritt?

5 kommentarer:

Angelica sa...

Tack för en underbar skrattfest såhär på fredagskvällen! Är du säker på att det är plastskåpet han gräver i? Hade annars lagt min röst på barskåpet! ;)

Åsa A sa...

Haha skön bild! Jag tror att det är så att Stig är exakt tre veckor yngre än G och han följer G åt exakt på dagen hela tiden i den motoriska utvecklingen! Tre veckor efter G så gör Stig samma saker. Det är coolt, snart springer grabbarna omkring:-).

Lua sa...

Angelica: hahaha! Ja, det skulle man ju kunna tro, faktiskt :D

Åsa: krama G från oss!

Livsvis sa...

Härligt att se framstegen.... Nu var det länge sen mina var små och jag känner att man glömmer fort! Men min äldsta tog sina första steg när han var bara lite drygt 8 månader,,,,

Lua sa...

Livsvis: jo, jag känner till tidiga gångare... Isak gick också vid 8 månader. Jag tycker det är i tidigaste laget - det blir så många bulor och blåmärken ;)