måndag 12 januari 2009

Vardagen...


Jag vill bara börja med att visa den fina marsipangrisen som Alva fick av Peter i julklapp. Inte utan att man börjar längta efter fotbollssäsongen!
Jullovet har varit härligt! Efter en rätt intensiv inledning med julafton och annandag jul så har vi fått slappna av ganska bra, tycker jag. Nyårsafton hade vi hos I och J, och vi hade förrättssoppan på vår lott i år, så det var plättlätt. Sen var det dags för fest igen, på trettondagsafton. Vi var på Bergsparken och åt och drack gott och mycket och länge, mycket trevligt!
Terminen inleddes däremot mycket sorgligt eftersom en elev i en parallellklass till "min" har omkommit i en olycka under jullovet. På onsdagen förberedde vi lärare oss på att ta emot elevernas frågor och tårar och planerade minnesstund och mottagande. Det gick "bra" men var oerhört sorgligt och lämnade ingen människa oberörd. Jag sänder mina varmaste tankar till D:s familj!
I lördags hade vi Grannar A och J och J här på Körslaget-titt. Även Peters nye kollega E. kom. Vi dissade Magnus frisyr och tyckte att Erik var bäst den här lördagen. Jag är så glad över mina fina vänner!
LCHF-livet är gott! Idag har jag gjort en jättegod fiskgryta och till det ostgratinerad broccoli och blomkål. Sedan kom mamma och Mari och drack kaffe med vispgrädde och en bit god mörk choklad.
Allis och Isak är så harmoniska just nu. De pratar så vänligt och lillgammalt till varandra att man blir varm om hjärtat och full i skratt på samma gång. Det är också så roligt att se att Barnabokstänket verkligen ger resultat. De har lärt sig att fråga varandra om de vill ha en sak som den andra har t.ex. Idag kom Isak knallande med tre mjukisdjur i famnen. Då utspann sig följande konversation mellan syskonen:
A: Hej Isak! Har du så många? Vad fina!
I: SCH! Alla sovel (sover)
A: (viskar) Oj, då! Men du Isak, vilken får jag låna?
I: Du kan få den blåa. Va bla! Pelfekt! Båda får!
A: Tusen tack!
:) Hur gulligt som helst! Och det är ju för att vi verkligen lagt oss vinn om att LÄRA dem att umgås, att visa, lära, leda, hjälpa! Det går inte en dag utan att jag sänder en tacksamhetens tanke till Anna Wahlgren för att hon skrivit Barnaboken!

Inga kommentarer: