tisdag 16 september 2008



Idag har jag läst 26 stycken kärleksnoveller, skrivna av gymnasie-elever, år 1. Vilket jobb jag har! Jag har skrattat och gråtit om vartannat och flera gånger förundrats över hur skickliga författare dessa unga människor har blivit.

Allis har målat på förskolan idag. Med rött. Ida målade med orange. Sen har hon ätit MÅNGA röda vinbär...

Isak har varit utan blöja i en vecka nu, så liten han är. Andra dagen på dagis helt utan blöja. Igår hade det hänt en liten olycka men idag hade allt gått bra!

Jag har sett Alvas nya jacka och den var verkligen skitsnygg! Hon hade första handbollsträningen ikväll och det hade varit jättekul att starta om igen.

Idag har jag också bakat lchf-bröd, av nötter, mandel, solrosfrön, ägg, smör och bakpulver. Med smör och ost var det försvinnande gott. Till det en riktigt smaskig purjo- och broccilisoppa med ägghalvor.

Nu hägrar Idol... Hoppas på någon som Anna från förra programmet. Hon var ju lysande.

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Lchf verkar intressant - har inte försökt det renodlat - funkar det för dig?

Hälsningar Maud

Lua sa...

Hittills är jag väldigt nöjd! Jag slipper vara hungrig och magen är väldigt "stilla" och faktiskt platt, typ. HELT ny erfarenhet för mig!