söndag 14 september 2008

Köket. (Eller det som en gång ska bli ett kök...)





Nu är äntligen nya fläkten på plats! Även om ingenting annat är i ordning så kan vi numera laga mat utan att behöva skära oss fram genom matoset efteråt. Renoveringen av köket går långsamt - men stadigt - framåt. Nästa projekt borde väl bli att måla taket.
Isak diskar. Vilken tur att vi har honom! Han vet verkligen hur man gör. Att man måste skölja flaskorna MÅNGA gånger. Att det inte blir riktigt rent om man inte använder minst en liter diskmedel. Och att det är KUL. Vi borde ta till oss barnens sätt att se på världen... :)
Bakom all bråte ligger vår fina köksö i platta paket från känd möbeljätte. Jag tänker ta tid på hur länge det tar att skruva ihop den, och se vad priset blir EGENTLIGEN... Återkommer i frågan!
Vårt lchf-ätande går mycket bra. Det är dag 3 för mig och jag känner mig konstant mätt och helt osugen på slisk! Jag har insett att jag nog ska äta mindre portioner så att jag inte känner mig proppmätt hela tiden. Det märks väldigt tydligt att fett mättar bättre än kolhydrater! Enda kruxet hittills är en grym huvudvärk igår (kan iofs ha att göra med det vinglas som jag drack på fredagkväll...) och att jag är törstig hela tiden.
Nu ska jag väcka mina ljuvliga småttisar!






Inga kommentarer: