måndag 15 september 2008

Livet på en pinne

Idag har det varit en sån där härlig dag som drabbar en då och då. Vaknar utvilad,
fryser inte på morgonpromenaden,
somnar skönt på bussen,
dricker gott kaffe med trevliga människor innan jobbet,
hinner improvisera lite inför första lektionen,
alla elever lämnar in sina kärleksnoveller enligt deadline,
novellerna är mestadels njutbar läsning,
lunchlådan är supergod och mättar bra,
nästa klass är också trevlig och flitig och GLAD,
kopieringsmaskinen är på gott humör,
jag sover gott på vägen hem också,
barnen har haft en bra dag på förskolan men är SÅ glada att se mig,
vi hjälps åt att fixa middag,
Allis klarar av att samarbeta trots att hon är trött,
maten är jättegod och Isak säger "blomkål" på ett så alldeles ljuvligt konstigt sätt att jag skrattar tills jag nästan gråter,
maken hinner hem en stund fast han inte skulle,
vi har en ny gigantisk diskmaskin som sväljer hela middagsdisken, lätt,
klockan 19.00 lägger jag glada småttisar och de somnar genast,
pratar med Alva som har fått en ny SKITSNYGG jacka av sin pappa, och det glädjer mig så,
jag läser ett inlägg på Anna Wahlgrens forum som får mig att gråta av rörelse
och nu ska jag få gå och dricka en stor kopp te med vispgrädde och se på dektektivernas detektiv: Poirot.
Vilken härlig dag!

Inga kommentarer: