måndag 31 januari 2011

Äntligen!


Även om magen minskat betydligt i omfång sedan den här bilden togs är den fortfarande alltför omfattande ;-) Jag har ju haft svårt att gå ner i vikt på LCHF, därav utflykten i Viktväktarträsket. (Jag skäms, men tydligen är INGEN perfekt... ) Nu har jag googlat runt och fått lite ny inspiration, bla annat hos Anna Hallèn som skriver om portionsstorleken, och hos galna Katrin Zytomierska som bidragit med en veckomatsedel. Min strategi blev att plocka bort grädden ur kaffet, minska rejält på portionsstorleken, sluta småäta samt motionera 30 minuter om dagen.

Och utan att vara hungrig har jag gått ner 1,7 kilo förra veckan! Kul va!

3 kommentarer:

Stina sa...

Du är så duktig!

Fjällmor sa...

Heja dig!

Och visst är det lätt att vara efterklok? Men sluta bums med det. det är i våra vinglande utsvängar vi hittar oss själva och den väg som passar just oss...

Inta bara när det gäller lchf ;-)

Kram!

/Fjällmor (med grädde i kaffet, massor med grönt och helst efter säsong)

Lua sa...

Tack!

Och tänk, att när jag bara ska HÅLLA vikten, då blir det grädde igen!