måndag 3 januari 2011

Stavar och LCHF


Igår blåste (återigen) förändringens vind på Skyttegatan. Jag kom hem till LCHF-landet efter en utflykt i kolhydratdjungeln. Kolhydrater = huvudvärk, fisar (ursäkta) och värst av allt, detta konstanta sug efter mera kolhydrater. Jag struntar i att det tar tid att gå ner i vikt. Det får ta den tid det tar. Hellre det än kolhydrater! Två dagar på LCHF och min mage är helt lugn - skönt!

Dessutom har jag provgått mina nya kängor och stavar tillsammans med en god vän. Igår kväll var det -5 grader och stilla snöfall och vi promenerade 90 minuter med god fart och med ständig rörelse även på munnarna. Detta surrande borde väl också öka på förbränningen, inte sant?! ;) En härlig runda, som förhoppningsvis får följas av många fler, även om det dröjer några dagar. Pitetidningen spår nämligen fortsatt rejält kallt med höjdpunkt (?) på onsdag: -32 grader! Att jag önskar att de har ca 30 grader fel!

3 kommentarer:

Anonym sa...

fniss fniss, eller var det ASGARV hahaha, jag är tillbaka oxå när som helst :)

När jag läste om din utflykt till VV så inser jag att det är ju det som är mitt problem, överäteri, så jag sökte mig runt lite och hittade detta http://www.fettdieten.se/ nån annan som säger åt mig vad jag ska äta. SÅ får det bli, tack Lua, nu ska jag registera mig.
Kram Kristina

Karin sa...

Åh Lua, vad härligt att du har hittat tillbaka till lchf. Här är en till som gick vilse någongång i oktober med resultatet ballongmage och grinighet.... Nu är det lchf igen. Nytt år, nya möjligheter! Kram Karin

Lua sa...

Tack för fniss och hurrarop! Kramar och pepp till er. LCHF is da shit!