lördag 5 februari 2011

Bloggutmaning


Jag har blivit utmanad av min fina vän mumtaz

♥ Hur länge har du bloggat?
Sedan 13 september 2008. Det är ju nästan 2,5 år!

♥ Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Ett tjugotal.

♥ Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Till största delen dagboksbloggar, men även LCHF-bloggar som Kostdoktorn.se och matbloggar som Birgitta Höglunds mat.

♥ Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag hoppas det! Jag försöker i alla fall att visa flera delar av mig själv.

♥ Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Det finns definitivt en gräns. Ibland är den svår. Eftersom jag lämnar ut namn på familjemedlemmarna måste jag vara noga med att inte kränka deras integritet. Mitt arbete är ju också sekretessbelagt så där är jag generell.

♥ I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
Ganska stor tror jag. Men bloggen fyller fler funktioner. Dels som dagbok. Det är perfekt att kunna kasta ner roliga saker som barnen sagt till exempel. Dels som övningsredskap för mig själv. Jag har ju skrivardrömmar och enda sättet att nå framgång sägs ju vara träning. Just nu ser mitt liv ut så att jag inte hinner skriva "på riktigt", men all träning måste räknas, tänker jag.

♥ Har du träffat människor irl, efter att ha träffat dem via bloggen?
Nej. Men det vore kul! Till exempel vore det toppenintressant att träffa Karinottilia.

♥ Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?
Det kan det nog vara. Fast egentligen är det väl inte själva bloggandet som är skadligt utan personernas egna svårigheter. Bloggandet är dock ett väldigt kraftfullt verktyg som kan påverka många människor.

♥ Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Än så länge bara fördelar. Men när jag läser vissa mer kontroversiella bloggar, förskräcks jag över vilka elaka saker människor skriver. Det skulle jag inte vilja! Och när man läser andra (t.ex. UnderbaraClara) blir man så glad över hur snälla människor är med varandra.

♥ Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?
Ja, det tror och hoppas jag.

Klart! Så ska utmaningen skickas vidare. Jag utmanar syskonbarn och liknande: Stina, Britta, Linda och Karin

Inga kommentarer: