onsdag 9 februari 2011

Våga vilja!

Det finns något slags djupt rotad idé om att det man önskar och drömmer om ska hållas hemligt tills det är säkert att det kommer ske. Varje barn får höra det när tårtljusen blåses ut. Varför egentligen? Är det mindre sannolikt att en önskan slår in för att man säger den högt? Jag skulle säga tvärtom. Desto fler som vet om dina drömmar och önskningar, desto större är väl risken att någon kan hjälpa dig att förverkliga dem? Och skulle de inte slå in så slipper du i alla fall vara ensam i din besvikelse.

Det här kloka citatet har signaturen Maja skrivit i kommentatorsfältet hos UnderbaraClara

Oj, vad sant! De senaste dagarna har jag pratat mycket om det här och då i samband med kören. Vilken tur att jag uttryckt min heta önskan att sjunga i kör igen, har jag konstaterat. Annars hade ingen kommit att tänka på mig när kören skulle sättas ihop. Våga önska! Våga vilja!

Nästa gång ska önskningen uttalas högt så att ALLA hör!

Förövrigt så önskar jag mig en helrenovering av vardagsrummet. Någon? ;-)

3 kommentarer:

Susanne N sa...

Tycker oxå att man ska önska önskningen högt, hur ska man annars veta!:) Faller det inte in på en gång så har iaf ett frö såtts! Filosofera mer Anneli, du sår frön inom oss som kan bli verklighet! Kraaam :)

Fjällmor sa...

åh ja!

så sant!

Tack, du kloka

Lua sa...

Tack ni båda!

Varm kram, länge!