onsdag 16 februari 2011

"Extremkylan i norr håller i sig"...

...sas det på tv i morse... Det verkar bli kallare än -20 resten av veckan och hela helgen. Pöh.

Bra saker att värma sig med:

*De spektakulära solnedgångarna från vardagsrumsfönstret, som dessutom sker senare och senare.

*Att det ljusnar på morgonen.

*Föreläsningen var rolig! Tack ni som trotsat kylan och kommit.

*Allis och Isaks oerhörda kreativitet. På kvällen får man skotta en gång genom huset för att ta sig fram, men vad roligt de har!

*Alva är frisk!

*Stig är en gladskit.

*HM:s vårkatalog. Ikväll ska jag sätta mig och beställa sommarkläder åt barnen. 10 % just nu :)

*Känslan av att vara mätt och ändå gå ner i vikt.

*Att jag köpte mig en liten espressomaskin i julklapp, så att jag kan göra goda, rykande heta lattar.

2 kommentarer:

Anna / Sand´s Drömmar sa...

Puh, tur att NÅN orkar tänka poistivt kring kölden.
Jag gav upp alla principer idag, bakade bröd och njöööt av det med en kopp varm choklad. Oj oj oj vad gott.
Nya tag nästa vecka... ;)

Lua sa...

Jag orkar egentligen inte ;) I normala fall är jag positiv utan att anstränga mig, men nu får jag verkligen grubbla och fundera! För nog är jag också gruvligt less!

Choklad = gott! Såg du mitt superenkla recept på apelsintryffel?