måndag 14 februari 2011

Längtar

efter solvarma väggar, fräknar på näsan och dopp i vattenpölar!

Medan jag väntar och längtar värmer jag mig med god mat, så klart! Som en rykande het sås på Creime fraiche, vitlök, färsk spenat och rökt lax, serverat med isbergspasta och med parmesan på toppen. Vardagslyx!

På kören idag bjöd jag på apelsintryffel, som alternativ till bullarna. De var uppskattade!

Annelis superenkla apelsintryffel

100 g mörk choklad
1 dl creme fraiche
1 tsk rivet apelsinskal

Smält chokladen i vattenbad. Blanda snabbt ner apelsinskal och CF. Häll över i en form och låt stelna i kylen. Skär upp i munsbitar och njut!

3 kommentarer:

Matilda sa...

Jag och min sambo(mest min sambo) har börjat med LCHF nyligen. Jag gillar dina recepttips. Enkla och inspirerande!

Fjällmor sa...

Mums!

Lua sa...

Matilda: kul att höra! God tur i ditt lopp!

Fjällan: japp!