lördag 19 februari 2011

Sorg och glädje, liksom...

Idag ska jag på begravning. Vi ska säga hejdå till farbror Birger. Begravningar är verkligen kluriga på något sätt. Det är sorgligt och ändå lite trevligt på samma gång, särskilt om personen som gått bort har levt ett fullt liv. Jag ser fram emot att umgås med mina syskon (alla ska dit) och träffa kusiner som jag inte sett på LÄNGE.




Och nu: det tväraste kastet du kan tänka dig!Jag måste få dela med mig av en facebook-kommunikation från sent igår kväll. Det här är underlivshumor på hög nivå.

‎Jag fick följande uppmaning:
1. Ta den närmsta boken du har. Inte en favoritbok utan den NÄRMASTE.
2. Slå upp sidan 56 å skriv den femte meningen på din status.

För mig blev det SÅ KLART: Barnaboken :) Och jag skrev femte meningen

"Impulserna att krysta inställer sig dessvärre innan cervix är helt utlånad."

Följande konversation utspelade sig:

Mia: Cervix är utLÅNAD??? Oj, det har jag missat, haha ;-)

Jag: Oj, jag skrattar på mig! Dags att gå och sova kanske :D

Mia: Hahahaa, tack för dagens garv i alla fall. Eller nattens, rättare sagt :-D

Linda Ö: Shit - vem har lånat din cervix Anneli! Du måste få tillbaks den! HAHAHA! Gud vad roligt! Cervis utplånad - är typ de enda ord i förlossningssammanhanget som fastnat i min hjärna! Tyvärr fick jag aldrig uppleva det, men jag är glad över att ha fött 2 barn trots det ändå :-)

Jag: Ja, säg bara till om du behöver låna en cervix! Jag ställer upp på mina vänner!

Mia: Kan nog låna ut min jag med, haha..! Kanske vi ska fixa cervixbank!

Jag: Linda: ja, det blev gud så kul!! Jag har haft tre utplånade och ett kejsarsnitt. Ingen utlånad, än så länge!

Jag: Mia; ja, varför inte? Vi har ju en del erfarenhet, tillsammans.

Mia: Några utPlånade cervixar i bagaget, de kanske inte är så mycket att låna ut vid närmare eftertanke ;-)

Jag: Kanske inte :) Men jag fick då också ett gott skratt! Kram!

Veronica M: kan man låna ut något som är utplånat....? Bara en stilla undran... ;)

Jag: Verro: hahaha! Ja, det kan man ju verkligen undra! :D

Rebecca: hahahahahahahahahaaa =)

Jag: Eller hur!!! :)

Linda Ö: Blocket: lätt begagnad cervix säljes till högstbjudande, en riktig vintageraritet i mint condition! Endast utplånad 2 ggr, en och annan liten repa men på det stora hela väl fungerande som lätt blir som ny igen efter en inoljning :-)

Katja: Hysteriskt roligt! hahahahahaha

Jag: Jag dööööör! =))

Anna-Karin L: Ha ha ha, fredagsnöje=)))

Linda Ö: Eller man kanske skulle ljuga om man skulle säga "mint condition" det är ju typ det dom kallar "deLuxeobjekt" på tjusiga auktionsfirmor... :-) Man kanske skulle kalla cervix för "Crash Test Dummie" istället? Har gått igenom många hårda prövningar, men är fortfarande elastisk även efter krockar i höga hastigheter :-)

Kirsi: ‎:-)

Anna S: Hahahaha, det roligaste jag hört på länge!

Jag: Heja Linda! Crasch Test Dummie :D Jag låg i morse och funderade på hur ett tackbrev skulle se ut... "Hej X, och tack för lånet av din cervix! Jag vill bara meddela att den skötte sig med den äran, även om de första 4 centimetrarna var sega...." Ja, ni fattar :)

Roligt värre,va?! Känns som humor för kvinnor som fött barn :D

2 kommentarer:

Sara sa...

Tack för morgonens skratt! Vilken underbar konversation och tänk vad ett litet bortslavat p kan göra... :-)

Hoppas begravningen bli bra. Jag fick avstå en nu i helgen på grund av logistikproblem och stora avstånd. Men det är lite mysigt på sitt tragiska sätt. Och kanske sorgligt att det ska till att någon dör för att folk ska samlas och träffas...

Lua sa...

Välkommen Sara! Ja, tänk! Ett enda litet P och allt blir helt uppåt väggarna... :) Begravningen blev bra. Sorgligt och allvarstyngt i kyrkan och glatt och uppsluppet på minnesstunden.