fredag 11 februari 2011

Glädjespridare!

Alva har fotat små superhjältar


Vad gör väl det att det är -30 grader ute? När man kan leka Supermannen i värmen inne? Allt är en fråga om inställning, va? Även om jag personligen börjar få en gnutta svårare att hitta positiva saker med innedagar ;-) Då är barnen verkligen mina lärare. De har förmågan att leva nu och njuta av det!

Igår mötte jag en annan glädjespridare som inspirerade mig, trots att hon nog inte hade en aning om det. När jag körde till förskolan kom det en kvinna på spark nedför en backe, mot ett övergångsställe. Hon hade en klarröd spark och glada färger på kläderna, inklusive en röd, tovad mössa med skruvad antenn, ni vet. Hon svischade nedför backen mot övergångsstället när hon fick se mig komma. Då bromsade hon så snön ven om medarna, och när jag stannade vid övergångsstället log hon brett och vinkade glatt när hon passerade förbi mig. Stora rörelser, stort leende, stor fart, mycket färg! Så ska livet levas!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mer sparkturer och superhjälptar åt folket!

:-D

Lua sa...

Ja, eller hur! Och så en vedspis och tillfälle till eftertanke därimellan!