onsdag 9 februari 2011

Vi är med kamera!

Alva har äntligen köpt sin efterlängtade systemkamera! Och jag köpte in mig med sista tredjedelen pengar, så jag är också delägare i en bra kamera. Jag är så glad!

Första bilden blir Alvas förevigande av Stigs lite oroligare jag. Just nu är han lite skakad av allt nytt kroppen kan göra. Sitta och ta sig framåt, till exempel. Jag minns det tydligt från de andra också, i samband med stora utvecklingssprång följer en allmän oro. Så nu är det mycket sitta på golvet och busa. Skratt och humor är oöverträffat som bot och lisa. Troll spricker i solsken!

5 kommentarer:

Tinis sa...

Och såhär tredje gången vet man ju att det går över och man kan njuta och mysa med den där lilla nervösa sötnosen. Vilken söt unge han är!

stort o smått sa...

Vad blev det för kamera? Jag är i funderation om att skaffa en också även om jag har en bra.

Lua sa...

Tinis: Javisst är det så! Perspektiven är helt annorlunda och man kan betrakta ängsligheten med nyfikenhet. Åtminstone då och då ;-)

Stort och smått: Det blev en Canon EOS 500 D. Hon har läst på och funderat hit och dit, men till slut blev det den. Hoppas att du har det bra!

Fjällmor sa...

åh herreminje vilka ögon han har den ungen...

jag dånar

Lua sa...

Fjällmor: jag veeeet! Jag dånar flera gånger om dagen ;)