torsdag 17 mars 2011

Älskade inglasning

I dag har vi vårstädat inglasningen. Det var så varmt och luktade ljuvligt när vi skurade trägolvet. Här är några bilder från invigningen!


Så här fint blev det på "barnens sida".

Och så här såg det ut åt andra hållet. Just när jag skulle kura ihop mig och läsa en bunt Året Runt som mamma skickat, gick solen i moln. Men jag låter mig inte nedslås - det kommer att bli många tillfällen att odla fräknarna!


Den här fina burken minns jag från min barndom. Pappa hade en påse bikarbonat i den. När han fick halsbränna gick han och tog sig en sked. Nu när jag skriver det undrar jag om det verkligen var så, eller om jag har hittat på... Kan man verkligen ta en sked bikarbonat direkt ur förpackningen?? Det verkar ju jättekonstigt när jag tänker efter. Den gör sig då i alla fall i solen. Och minnet av pappa finns ju där i alla fall.

Eftersom den riktige Stig sov, fixade Isak så att hans bebis Stig var med och sprattlade under babygymet :)

Isak provsolade men tyckte att det var liiiite för ljust ;)

När allt var fixat åt vi mellis där ute. Barnen fick jordgubbskräm och äggmackor - vilken succé! Själv tog jag kaffe med grädde och en ostrulle med Bregott och kanel. Smakar nästan kanelbulle, prova!

5 kommentarer:

Karin sa...

Åååhh vad mysigt!! :)

Lua sa...

Ja, det var det verkligen! Den där inglasningen förlänger verkligen sommarkänslan. Men mitt i sommaren går den inte att vistas på. Om man inte vill ta en bastu förstås! Kram!

Peter dl sa...

Avis.

Livsvis sa...

Med en inglasning och lite solsken - visst kommer man närmare våren, fast snön ligger kvar?!
Kanel på ost och smör - det var nått nytt, måste prova!

Lua sa...

Peter: snart är det helg. Då får du också vara med! Längtar.

Livsvis: så är det! Igår var det sommarvarmt där, trots att det var någon minusgrad ute. Hoppas du gillar den superenkla "kanelbullen". Det är fjällmor som tipsat mig. Kram!